14 Jan 2013

Ukur Baju di Badan Sendiri :)

kadang-kadang kita suka bandingkan diri kita dgn org yg lebih dri kita...
kita sendiri tak sedar kelebihan kitaa..
kita xbersyukur dgn apa yg kita ada...
dan kita sering berktaa...
"dia pandai, aku takk.."
"dia cantik..aku takk.."
"apesal dia boleh jawab soalan ni, xpi aku xboleh?.. aku bodohh.."
"wah.. dia tukar fone laa.. aku ni.. masih guna yg lama"
"untunglah dia cantik.. ramai org suka.."
" kenapa aku xmcam dia?"
"kenapa hidup aku xmcam dia?"
kita hanya melihat kemanisannya tanpa mengetahui kepahitan hidupnya..
sesungguhnya setiap org ada masalah tersndiri samaada kita lihat atau tidak..
kenpa kita harus bandingkan diri kita dgnorg yg lebih dri kita...
cuba bandingkn dgn org yg kurang dri kitaa..
barulah kita tahu utk beryukur...

 
hidup ini umpama roda..
yang berpusing mengikut arus waktu ..
sekejap kita diatas..
sekejap kita dibawah..
tak semua yang kita rancangan akan menjadi kenyataan..

"KADANG-KADANG, ALLAH SEMBUNYIKAN MATAHARI DAN TURUNKAN HUJAN, KITA BERTANYA, MENGAPA.. RUPA-RUPANYA ALLAH MENYEDIAKAN SESUATU YG LEBIH INDAH DGN MEMANCARKAN PELANGI"



meskipun aku baru 15 tahun mengenal erti kehidupan..
tetapi..
dgn segala perit & manis yg ku pernah lalui..
dan perangai manusia zaman kini..
aku cuba membuat kesimpualn bahawa..
tidak ramai manusia bersyukur dgn kurniaan-Nya yg telah diberikan kpd kita..

*jgn hairan ya.. ini masih CIK KACA MATA.. yg ingin berkongsi bersama korangg :)


xoxo,
C.K.M




No comments:

Post a Comment